Mācīšanās motivācija

Mācīšanās motivācija

“Kam mums šis viss ir vajadzīgs?” un “Kur mēs to varēsim izmantot dzīvē?” – šādas frāzes ir dzirdējis ne viens vien skolotājs vairākas reizes katru gadu, ja ne pat vēl biežāk. Tas nāk ne tikai no pamatskolas skolēniem, bet arī studentiem, kuri it kā jau ir nostabilizējuši savas nākotnes vēlmes. Viņi uzskata, ka mācību viela ir neatbilstoša un pakļauj sevi biežai kritikai. Ņemot vērā, ka pasaules digitalizācija ņem virsroku un daudz vielas kļūst praktiski neizmantojamas, jo visu mūsu vietā izdara tehnoloģijas, šā vai tā ir daudz kas, ko vajadzētu iemācīties, nevis paļauties uz tehniku. Ja vien studentiem netiek uzdāvināta ārkārtas atmiņas iekārta, lielākā daļa mācību vielas tiek aizmirsta uzreiz pēc gala eksāmena. Piemēram, vai mēs paši atceramies to visu, ko mācījāmies 11. klases matemātikas stundā? Pedagogiem arvien grūtāk ir pateikt to īsto motivāciju, kāpēc tieši šis, kas tiek stāstīts, būs noderīgs viņu dzīvē. Tāpēc sniegšu dažus motivējošus piemērus, kāpēc mācīties ir noderīgi un svarīgi.

Labākais veids, kā risināt motivācijas trūkuma problēmu ir padarīt katru mācību priekšmetu piederīgu studentam. Tomēr, ņemot vērā cik cilvēki un viņu vēlmes ir dažādas, ir diezgan grūti sasniegt šādus mērķus. Tāpēc, nepieciešamas galvenās 3 mācīšanas stratēģijas un arī préstamos rápidos de kreditos247.es.

1. “Iespējams, tam nav jēgas, bet tomēr..”
Pastāsti saviem skolēniem, ka ne viss, ko māci, vienmēr ir jēga atcerēties. Tas nenozīmē, ka skolēniem ir jāsniedz iespēja nodarboties ar citām lietām, bet gan jāpaskaidro, ka varbūt viņiem dzīvē nepienāks brīdis, kad tas tiks izmantots, bet, ja pastāv kaut viena mazākā iespēja, ka tas varētu notikt, tu būsi gatavs palīdzēt, izstāstot konkrēto informāciju. Dažreiz studentiem jāuzticas, ka viss, ko tu pasniedz, ir svarīgi un noderīgi zināt creditos con asnef.

2. Izmanto humoru
Dzirdot kārtējo “Kur es varēšu šo visu izmantot?” atturies no garas lekcijas, ka viss, ko stāsti it nepieciešams, bet gan ar humoru atbildi, ka neesi pārliecināts, kur students varēs izmantot šo informāciju, jo nezini, par ko viņš vēlas būt un ko dzīvē sasniegs. Ja skolēns tev nosauc visus savus mērķus, ko ir ieplānojis paveikt savā dzīvē, tad neapšaubāmi varēsi vismaz vienu sfēru sasaistīt ar savu mācību vielu, jo kurš gan par to zinās labāk, nekā skolotājs. Taču, ja students nespēj formulēt, ko vēlas darīt, tieši šis ir lielākais iemesls, kāpēc viņam ir jāstudē viss, ko mācību iestāde var piedāvāt. Jo nekad nevar zināt, kur vedīs nākotnes ceļi. Arī tas, ka tiek veiksmīgi nokārtots eksāmens, sniedz lielākas iespējas nākotnē. Vēl viena iespēja, kā ar humoru atbildēt uz šādu jautājumu ir teikt, ka viela ir nepieciešama tāpēc, ka reiz, kad būs bērni un jautās palīdzību tieši šajā jautājumā – students varēs atbildēt, nesajūtoties bezvērtīgs.

3. Apvieno mācības ar dzīves mērķiem
Kā piemēru ņemsim algebru, jo tā liekas pārbāzta ar dažnedažādām formulām, kas šķiet nekad netiek izmantotas dzīvē. Tātad, vai esi iestrēdzis algebras / ģeometrijas stundās un centies sev atbildēt uz jautājumu, vai tas reiz būs kaut kad noderīgs? Kāpēc tev vispār jādodas uz šīm stundām, ja neredzi tām jēgu? Tas liekas negodīgi un lieka laika izšķiešana? Atceries, ka tu savā dzīvē vēlies būt veiksmīgs. Veiksmīgs cilvēks spēs izdomāt, kā izmantot algebras stundas viņa labā. Iespējams, ka galvenais mērķis ir virzīties uz priekšu. Tas nav tikai par matemātiku. Tu esi ne tikai matemātikas klasē, bet gan panākumu klasē.