Jautra mācīšanās divatā

Jautra mācīšanās divatā

Dzīves laikā mēs katrs mācāmies. Katram cilvēkam ir savas personīgās vēlmes, kā viņš vēlas mācīties. Daži cilvēki uzskata, ka efektīvi mācīties ir klusumā un vienatnē, pašam sev visu atstāstot, bet cits praksē izmanto tikai grupu mācīšanos. Mācoties kopā ar kādu citu, var iegūt informāciju, kuru tu neesi līdz galam sapratis un apmainīties ar savām zināšanām. Ne vienmēr tas, ko tu esi pierakstījis mācību stundā otram ir licies svarīgi un otrādi – tāpēc lietderīgi ir salīdzināt pierakstus. Lai saprastu, kāda mācību metode ir labāka, jāizmēģina abi varianti. Turpmāk nedaudz par to, kā mācīšanās kopā ar studiju biedriem var būt jautra un efektīva.

Vispirms jāsāk ar to, ka jāatrod laba kompānija, kas ir tikpat motivēta kopā ar tevi apgūt mācību vielu. Vari palūgt saviem brāļiem vai māsām, bet, ja vēlies efektīvāk apgūt vielu, interesējies, vai kāds tavs klasesbiedrs nevēlas kopīgi studēt. Ar radiniekiem mācīšanās var būt jautra, taču, ja viņi nepārzina mācību vielu, tad tu vari iemācīties tikai tik daudz, ko tu pats saproti. Turpretī, ja pieaicināsi blakus klasesbiedru, viņš var sniegt pareizas atbildes uz jautājumiem, kurus tu neesi līdz galam izpratis.

Mācību laikā, izrunājiet skaļi visus tematus, kas nepieciešami. Ja kāds ir kļūdījies, momentā izlabojiet viens otru un pārrunājiet pareizo atbildi. Varat sadalīt tematus, ko viens pēc otra izrunājiet. Tā var būt, ka katrs no jums pārzinās atšķirīgus tematus, kas mācīšanos padarīs ļoti efektīvāku. Un jums nevajadzēs algot dārgu privātskolotājus, kuriem bieži vien tiek ņemti kredīti prestamos sin buro, lai tikai varētu iemācīties dažādas lietas, kuras patiesībā var iemācīties pašmācības cēlā neņemot aizdevumus prestamos inmediatos.

Pārbaudiet viens otru, kad esat skaļi izrunājuši. Atprasiet viens otram jaunos vārdiņus, lūdziet izskaidrot definīcijas, vai svarīgākos punktus par tēmu. Izveidojiet jautājumus uz vienas lapas un atbilžu variantus uz otras lapas – atprasiet viens otram visus jautājumus.

Sacentieties savā starpā. Piemēram, kurš visprecīzāk iztulkos vairāk vārdiņus, tas būs uzvarējis. Varat uz laiku sacensties, kurš ātrāk izpildīs uzdevumus, piemēram, matemātiskus vienādojumus. Taču dažkārt spēlēšana uz laiku nebūs tā labākā metode, jo cilvēki var pievērsties tikai laika atskaitei nevis precīzai darba veikšanai. Ieviesiet trakus sodus, par nepareizām atbildēm, tas dos lielāku stimulu mācīties. Piemēram, ieviesiet jocīgus apģērbus, kādā būs jādodas uz gaidāmo pārbaudes laiku, tam, kurš zaudēs uzdevumā.

Varat izveidot īsu scenāriju un nelielu lugu par nepieciešamo tēmu. Pārvērt savas piezīmes par lugas tekstu, un runājiet viens ar otru. Ļoti labi šādi var mācīties vēstures pārbaudes darbam. Izmanto smieklīgus akcentus, esiet pretējā dzimuma tēli, varat pat piedomā interesantu telpas izkārtojumu. Varat ieskaņot mūziklu, ja esat apdāvināti ar skaistu balsi. Lai gan, jo smieklīgāk sanāks dziedāšana, jo vieglāk atcerēties. Ja esi cilvēks ar taustes atmiņu, ievies lugā dažādus svarīgus priekšmetus, turi rokās izdomātu zobenu vai cirvi, ja esi Viduslaiku bruņinieks. Sākumā tas var šķist diezgan traki un neiespējami, taču, kad sāksiet, sapratīsiet, ka tā ir vienreizēja iespēja, kā apgūt jaunu vielu. Parastā mācīšanās, lasot grāmatas, liksies garlaicīga un neefektīva.

Iemācoties vienu vielu, atpūtieties un dariet kaut ko aktīvu. Galvas izvēdināšanai varat kopīgi pagatavot vakariņas. Pēc katras tēmas varat uzspēlēt vienu dueli video spēlēs, un tas, kurš zaudēs būs spiests atstāstīt visu, ko tikko iemācījāties. Svarīgi ir tas, lai arī pēc kāda laika atceraties, ko iemācījāties. Nekad nevajag pārpūlēt smadzenes un mācīties no agra rīta līdz vēlai vakara stundai. Nepieciešams vismaz ik pa stundai vai divām, ieplānot kādu atpūtas pauzīti.